Typowe błędy popełniane przy montażu bagażników rowerowych
Wycieczki rowerowe są chętnie wybieraną formą aktywności fizycznej. Dają możliwość odkrywania pięknych miejsc i delektowania się niezwykłymi widokami. Coraz więcej osób zabiera w podróż ukochany jednoślad. Właściwy transport sprzętu zapewnia bezpieczeństwo i komfort w czasie jazdy. Jaki rodzaj bagażnika rowerowego wybrać i jak uniknąć błędów w czasie montażu? Odpowiedź poniżej.
Na co zwrócić uwagę podczas montażu bagażnika?
Przewożenie rowerów wewnątrz auta jest rozwiązaniem najłatwiejszym, jednak wiąże się często z koniecznością demontażu poszczególnych części i z ryzykiem zniszczenia wnętrza samochodu. Dogodnym rozwiązaniem jest zakup specjalistycznych bagażników rowerowych, które umożliwią bezpieczny przewóz sprzętu sportowego. Możliwy jest ich transport za pomocą uchwytów na hak holowniczy, tylną klapę auta lub na dachu samochodu. Instalacja rowerów na dachu pojazdu wymaga założenia bagażnika bazowego, do którego następnie montowane są uchwyty rowerowe. Przed podróżą należy zapoznać się z maksymalnym obciążeniem dachu. W przypadku samochodów osobowych wynosi ono 75-80 kg, natomiast dla pojazdów terenowych dopuszczalny ciężar wynosi 75-100 kg.
Aby poznać obciążenie bagażu należy obliczyć wagę: bagażnika bazowego, uchwytów rowerowych i rowerów. Przekroczenie dopuszczalnego ciężaru bagażu jest częstym błędem, dlatego warto zweryfikować tę kwestię przed wyjazdem. Podczas montażu warto korzystać z oryginalnych części dostosowanych do typu bagażnika, ponieważ poszczególne elementy mogą różnić się rozmiarem w zależności od producenta oraz rodzaju instalacji roweru (przypięcie za widelec, przednie koło lub za ramę). Bagażniki rowerowe kupić można w profesjonalnym sklepie internetowym i stacjonarnym w Krakowie AMT-Kostecki, który oferuje szeroki wybór wyposażenia najwyższej jakości do bezpiecznego przewozu sprzętu sportowego.
Wykorzystanie uchwytów na hak jest rozwiązaniem wygodnym, bezpiecznym i uniwersalnym, gdyż pasuje do każdego typu pojazdu poza autami typu 4x4 z kołem zapasowym na klapie. Ważną kwestią jest konieczność wyrobienia dodatkowej tablicy rejestracyjnej, gdyż bagażnik ogranicza jej widoczność, co wiąże się z ryzykiem otrzymania mandatu. Bagażnik na klapę musi być kompatybilny z typem posiadanego samochodu. Musi być dopasowany do typu nadwozia, wielkości klapy oraz wysokości zderzaka auta. Po zakończonej instalacji niezbędne jest sprawdzenie stabilności wszystkich elementów, aby zapewnić bezpieczeństwo przejazdu. Należy pamiętać, że rowery nie mogą ograniczać widoczności ani zasłaniać numerów rejestracyjnych i świateł.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana