Renault - częste usterki
Renault to marka, która zdobyła uznanie na całym świecie dzięki swoim innowacyjnym i ekonomicznym samochodom. Jednak jak każdy producent, również Renault ma swoje słabe strony i częste usterki, które warto znać przed zakupem takiego auta. W niniejszym artykule przedstawimy najczęstsze problemy, z jakimi można się spotkać, posiadając samochód tej marki.
Układ elektryczny
Jedną z najbardziej powszechnych usterek w samochodach Renault jest awaria układu elektrycznego. Wiele modeli tego producenta cierpi na problemy z elektroniką, które mogą objawiać się na różne sposoby, takie jak przegrzewanie się przewodów, awarie oświetlenia czy problemy z uruchomieniem silnika. Często właściciele Renault skarżą się na niewłaściwe działanie komputera pokładowego, który może generować błędne komunikaty o usterkach lub nieprawidłowo wyświetlać informacje o stanie pojazdu. W niektórych przypadkach konieczna może być wymiana całego modułu sterującego. Jeśli chodzi o usługi, jakie oferuje mechanik Renault, Poznań i okolice to rejon działania specjalistów takich jak KMK Truck.
Przeczytaj również: Najczęstsze usterki w pojazdach wynikające z błędów kierowcy
Zawieszenie i układ kierowniczy
Kolejnym obszarem, w którym samochody Renault mogą sprawiać kłopoty, jest zawieszenie i układ kierowniczy. W niektórych modelach występują problemy z tylnej belką, która może ulegać korozji i wymagać naprawy lub wymiany. Ponadto, w niektórych przypadkach może dojść do zużycia łożysk kół, co objawia się hałasem i wibracjami podczas jazdy. Warto też zwrócić uwagę na stan przegubów napędowych oraz tulei wahaczy, które mogą ulegać przedwczesnemu zużyciu.
Przeczytaj również: Jak długo trwają naprawy powypadkowe samochodu?
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy to kolejny element, który może sprawiać problemy w samochodach Renault. Często występujące usterki to m.in. zacinające się zaciski hamulcowe, które mogą prowadzić do nierównomiernego zużycia klocków i tarcz hamulcowych oraz do spadku wydajności hamowania. W niektórych modelach może również wystąpić problem z pompą wspomagania hamowania, która może ulegać uszkodzeniu i powodować utratę siły hamowania. W takim przypadku konieczna jest wymiana uszkodzonej pompy.
Przeczytaj również: Czy zawsze opłaca się regenerować wtryski?
Silniki i skrzynie biegów
Renault słynie z produkcji ekonomicznych silników benzynowych i wysokoprężnych, jednak nie są one wolne od wad. W niektórych jednostkach napędowych mogą występować problemy z układem chłodzenia, co może prowadzić do przegrzewania się silnika i uszkodzenia głowicy. W przypadku silników wysokoprężnych warto zwrócić uwagę na stan turbosprężarki oraz układu wtryskowego, które mogą ulegać awariom.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana